diumenge, de gener 13, 2008

Programari i aplicacions en línia de capçalera

Fa un temps vaig veure un web que parlava dels 100 millors programes utilitzats en l'educació.

Allò es va quedar en el meu caparró i des de fa uns dies estic donant-li voltes a la possibilitat de fer el meu propi llistat de programes, atès que cada cop que he de treballar en un ordinador en el qual no està instal·lat un dels "meus" programa o que algun alumne/a o company/a em demana des d'on el puc baixar, he de començar a voltar per la xarxa per trobar-lo.

Però si només en quedes amb el programari que utilitzo la cosa no seria del tot completa atès a que cada cop més utilitzo aplicacions en línia.

Doncs bé, començo la llista, que aniré ampliant, poc a poc. Si aquella llista parlava de 100 programes, quants utilitzaré jo?

Filezilla
Gestor d'FTP

Slideshare
És una aplicació en línia que permet pujar presentacions multimèdia (d'Impres o PowerPoint). (+ info) (El meu slideshare)

Netvibes
Escritori virtual personalitzable.


Google Calendar
Calendari en línia.

Documents de Google
Per crear i treballar amb documents de texts, fulls de càlcul i presentacions multimèdia en línia.

Ccleaner
Per netejar l'ordinador.

BooMP3
Arxius de so en mp3 en línia.

Wink
Aplicació per fer video tutorials

Comptadors de visites
Diversos comptadors que permeten fer un seguiment del nombre de visitants d'un lloc web i de d'altres dades relacionades

FinePrint
Controlador d'impressió que permet estalviar tinta i paper en poder imprimir diverses pàgines en una sola pàgina, imprimir a doble cara, etc.

CrapCleaner
Programa que permet eliminar els programes espies dels ordinadors.

Spybot Search&Destroys
Programa complementari al CrapCleaner que neteja l'ordinador de programes espies.


Però com sempre a Internet la feina ja està mig feta i aquí podreu trobar un parell de llistat de programari gratuït.

1 comentari:

Joan ha dit...

Em sembla molt bé la teva llista de programes eina. Hi ha alguna adreça amb tutorials atractius de Moodle?